top of page

חומר למחשבה

השגת שינוי בקשיים ובמצוקות

קבלת החלטות


"לכל אחד יש בחיים רגעים שבהם הוא צריך לקבל החלטות חשובות ומהותיות לגבי המשך הדרך"... החיים שלנו מורכבים מאינספור החלטות לא מושלמות שעלינו לקבל. דוגמא מוכרת הינה: הזמנו משהו לאכול במסעדה וחשבנו כי חבל שלא הזמנו את המאכל השני כי אולי הוא היה יותר טעים. הייתי צריכה לקנות את השמלה השנייה כי אולי היא הייתה הולמת אותי יותר ועד להחלטות "רציניות" כמו באיזו עבודה לעבוד, איזה מסלול לימודים לבחור, האם להתחתן או שאולי המיועד עדיין מחכה לי, האם לפרוש או לחכות להצעת פרישה טובה יותר ועוד. הגיעו אלי לקבלת אימון והדרכה הורית אם ובתה עקב קשיים של האם בקבלת החלטות שלדבריהן היו מאד פשוטות. כמו: איזו שמלה ללבוש, מה לבשל, האם לקחת סוודר לאירוע, איזו מתנה לקנות, מתי כדאי לצאת מהבית, מדובר ממש על כל החלטה וכל יום. הבת שהינה בת יחידה כבר לא יכלה להכיל את האם והן החליטו ביחד להגיע לאימון אישי על מנת לעבוד על דרך קבלת ההחלטות ועל התקשורת בן שתיהן. קבלת החלטות נכונה מורכבת: משיקול דעת, הסתכלות נכונה על המציאות, ראיית הנולד, המצב הרגשי בו אנו נתונים באותו הזמן, יכולת לוותר החיים עצמם הינם רצף של החלטות לא מושלמות , אין החלטות שהינם 100% טובות, יש מחיר שצריך לשלם על החלטות שאנו מקבלים אבל בסוף צריך לקבל החלטה. כי אם אתה לא מחליט אתה לא בתנועה, אתה לא מתפקד, אתה במצב סטאטי. אנשים רבים מוצאים את עצמם מתקשים לקבל החלטות . הדבר יכול לנבוע מסיבות רבות: 1. אנשים פרפקציוניסטים – רוצים שההחלטה תהיה מושלמת. 2. מתייעצים כרוניים. 3. ייתכן כי הם רגילים לסמוך על הורים או בעלי סמכות אחרים. 4. אנשים המתקשים לקחת אחריות על המעשים שלהם.

5. אנשים עם OCD – שמא שמאפיין הוא שלא יכולים לחיות עם הספק שכרוך בקבלת החלטות. בטיפול אנחנו עובדים על הדרך בה נקבל החלטה תוך כדי ידיעה שאתה לא תהיה שלם עם ההחלטה. עובדים על זיהוי המקומות בהם אנו מתקשים לקבל החלטות, ובניית מערכת חדשה של חשיבה למצבים המחייבים קבלת החלטות.

תוך כדי תרגול ולימוד טכניקות לקבלת החלטה.

מקבלת ההחלטות הקלה ביותר ועד לקבלת החלטות מורכבת יותר.

אתם מאבדים אט אט את התלותיות בדעתם של אחרים, מסוגלים ליצור מערכת של נתונים המאפשרת קבלת החלטות ממקום מושכל שיש בו שיקול דעת תוך התחשבות ברצונותיכם.

למידע נוסף בנושא טיפול אישי, הדרכה הורית ועוד, ניתן לפנות לשני עמרם, מטפלת זוגית, בטלפון: 054-6751475


bottom of page